* * *

* * *

* * *

* * *

Translation



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:







ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΟΣ


Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων

Μνήμη: 17η Φεβρουαρίου
--

«Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ» (Μέρος Β΄) Το παραδεισένιο περιστεράκι της Αγιογραφίας (Μέρος ΚΑ΄)



+++


«Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ»
(Μέρος Β´)


...Σὲ τί ἔγκειται ὅμως αὐτὴ ἡ πνευματικὴ προσπάθεια (προκειμένου
νὰ γίνη κατορθωτὴ ἡ ἐπαφὴ μὲ τὸ θέμα) καὶ πῶς κατορθώνεται;
Σύγχρονος πολυσέβαστος καὶ θεοφώτιστος Γέροντας,
ὁ Μητροπολίτης Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς κ. Κυπριανός,
μέσα σὲ μία μικρὴ μὲν ἀλλὰ ἐκπληκτικὰ περιεκτικὴ καὶ δυνατὴ πρόταση,
περιέλαβε ὅλα ὅσα διδάσκουν ὅλα τὰ σχετικὰ βιβλία, ἀλλὰ καὶ βιώνουν
καθημερινῶς ὅσοι διακονοῦν εὐσυνείδητα τὴν Ἐκκλησία
μὲ τὸ διακόνημα τῆς Ἁγιογραφίας:

«Ἡ καλὴ Ἁγιογραφία, εἶπε, ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν καλὴ πνευματικὴ ζωή.

Ἂν ὁ Ἁγιογράφος ἔχη καλὴ Πνευματικὴ ζωή,
τότε καὶ ἡ Ἁγιογραφία πηγαίνει καλά.
Ἂν ὅμως ὁ Ἁγιογράφος δὲν πηγαίνει καλὰ στὰ Πνευματικά,
καὶ στὴν Ἁγιογραφία τὸ ἴδιο θὰ συμβαίνη»...

Τὶ σημαίνει ὅμως καλὴ Πνευματικὴ ζωή;

Καὶ αὐτὸ ἔχει, ἐπίσης, προσδιοριστεῖ ἀπόλυτα, ἀλλὰ ἐξίσου ἁπλὰ
καὶ κατανοητά, ἀπὸ τὸν ἴδιο, σὲ πάμπολλα κυρήγματά του:

«Ὁ Χριστιανὸς ὁφείλει νὰ ἀγωνίζεται συνειδητὰ καὶ μὲ ὅλες του
τὶς δυνάμεις, γιὰ νὰ ἐπιτύχη τοὺς ἑξῆς τρεῖς στόχους:

α. Τὴν Ὀρθοδοξία,

β.
Τὴν Ὀρθοπραξία καὶ

γ.
Τὴν διαρκή, συνειδητὴ συμμετοχή του
στὴν Μυστηριακὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας.

Τότε μόνο ζεῖ πράγματι πνευματικὰ καὶ προοδεύει,
ἔχοντας καλὲς ἐλπῖδες, ἀλλὰ καὶ τὴν ἐσωτερικὴ πληροφορία,
ὅ,τι ὁ Κύριός μας θὰ τὸν ἐλεήση καὶ θὰ τὸν σώση.

Αὐτὸ ἀκριβῶς εἶναι καὶ ἡ προϋπόθεση τῆς ἐσωτερικῆς εἰρήνης,
ποὺ τόσο λείπει ἀπὸ τὸν σημερινὸ ἄνθρωπο...».



Συνεχίζεται...


+++

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ (ΤΥΡΙΝΗΣ)

++

Κυριακὴ τῆς Τυρινῆς

«Ἀνάμνησιν ποιούμεθα τῆς ἀπὸ τοῦ Παραδείσου τῆς τρυφῆς
Ἐξορίας τοῦ Πρωτοπλάστου Ἀδάμ»



Κυριακὴ τῆς Συγγνώμης

Μεγάλη Σαρακοστή: Ἐποχὴ Πνευματικῆς Ἄνοιξης

«Τάδε λέγει Κύριος Παντοκράτωρ· νηστεῖαι ἔσονται ἐν Οἴκῳ Ἰούδᾳ εἰς χαρὰν
καὶ εὐφροσύνην καὶ εἰς ἑορτὰς ἀγαθὰς καὶ εὐχαρίστους καὶ χαρμοσύνους»
(πρβλ. Ζαχαρ. η´ 19)


α´

Στὴν
ἀγρυπνία τῆς Ἀνάστασης, τὸ ἀποφασιστικὸ κριτήριο
γιὰ νὰ βιώσουμε τὴν προσωπική μας
Ἀνάσταση-Ἀνακαίνιση, δὲν θὰ εἶναι ἡ τήρηση τῆς Νηστείας, ἀλλὰ

ἡ ἀμοιβαία Ἀγάπη, ἡ πρακτικὴ Συμπάθεια-Συμπόνοια,
ἡ Εὐαισθησία ἔναντι τῆς δυστυχίας τοῦ Ἀδελφοῦ μας,
ἡ Ἀναδημιουργία τῶν προσωπικῶν μας σχέσεων ἐν Χριστῷ
.

β´

Ἡ Μεγάλη Σαρακοστὴ δὲν εἶναι μιὰ Μεγάλη Ἔρημος,
στὴν ὁποία θὰ περιπλανηθοῦμε, ταλαιπωρούμενοι γιὰ σαράντα ἡμέρες.
Ἀλλά, εἶναι μιὰ περιδιάβαση στὸ Περιβόλι τῆς Βασιλείας,
μοναδικὸ σὲ ὡραιότητα καὶ ὀμορφιά.


γ´

Ἡ φυσικὴ ἄνοιξη συμπίπτει μὲ τὴν Ἄνοιξη τῆς Σαρακοστῆς:
«Ἀνέτειλε τὸ Ἔαρ τῆς Νηστείας καὶ τὸ Ἄνθος τῆς Μετανοίας».


δ´

Στὴν Ἄνοιξη τῆς Σαρακοστῆς:

ἡ καρδιά μας ζεσταίνεται καὶ φωτίζεται
μέσῳ τῆς προσευχῆς-νηστείας-ἐλεημοσύνης.

ἐπιστρέφουμε στὴν ζεστὴ καὶ φωτεινὴ σχέση μας
μὲ τὸν Θεὸ καὶ τὸν Συνάνθρωπό μας.

ἐπιδιώκουμε τὴν ἀποκέντρωση, δηλαδὴ τὴν ἐκτόπιση
τοῦ ἑαυτοῦ μας ἀπὸ τὸ κέντρο τῆς προσοχῆς μας


ἀνοίγουμε τὸν χῶρο τῆς καρδιᾶς μας,
ὥστε νὰ πλημμυρίσει ἀπὸ τὸν Θεό μας
καὶ τὸν Ἀδελφό μας.


+ Ὁ Ὠ. Κ.

++


Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012

ΑΓΙΟΣ ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ



+++


ΑΓΙΟΣ ΜΕΛΕΤΙΟΣ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ

Μνήμη: 12η Φεβρουαρίου


...Στὴν Ἀντιόχεια οἱ Ὀρθόδοξοι ἔδιναν τὸ ὄνομά του στὰ παιδιά τους,
ζωγράφιζαν τὴν μορφή του στοὺς τοίχους τῶν σπιτιῶν τους
καὶ συμπεριφέρονταν σὰν νὰ ἦταν παρών,
ἀρνούμενοι νὰ ἔχουν κοινωνία μὲ τὸν παρείσακτο αἱρετικό...

(Ἀπὸ τὸν Βίο τοῦ Ἁγίου)


+++

Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

ΤΟ ΤΡΟΠΑΙΟΝ ΤΗΣ ΥΠΟΜΟΝΗΣ

+++

Ὁσίου Ἐφραὶμ τοῦ Σύρου

ΤΟ ΤΡΟΠΑΙΟΝ ΤΗΣ ΥΠΟΜΟΝΗΣ



...«Ἐπεὶ οὖν ἡ ὁλιγωρία (ἀμέλεια) βέλος τοῦ ἐχθροῦ τυγχάνει,
ἐν ᾧ πολλοὺς τρώσας κατέβαλε, λάβομεν ἡμεῖς τρόπαιον
κατὰ τῆς ὁλιγωρίας τὴν ὑπομονήν, πυκνότερον ἐπιλέγοντες
ἑαυτοῖς τὸ ἐπιγεγραμμένον·

῾῾Ἀνδρίζου καὶ κραταιούσθω ἡ καρδία μου, καὶ ὑπόμεινον τὸν Κύριον᾿᾿·

ὅπως ὑπὸ τοῦ λόγου στηριζομένη ἡ ψυχὴ εὐκόλως δυνηθῇ
φέρειν τὰς ἐπιῤῥιπτούσας αὐτῇ συνοχὰς (θλίψεις) ὑπὸ τοῦ ἀλλοτρίου,
καὶ ὡς ἐπὶ βακτηρίαν ἐπαναπαυομένη ἢ ὡς ὑπὸ ὀχήματος (ἀμάξης)
ἀναβασταζομένη (μεταφερομένη) κουφισθῇ τοῦ καμάτου.
Πυκνότερον οὖν τῆς λέξεως ταύτης μνημονεύσωμεν
καὶ πρὸς ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους καταλέγοντες·

῾῾Ἀνδρίζου καὶ κραταιούσθω ἡ καρδία μου, καὶ ὑπόμεινον τὸν Κύριον᾿᾿.

Πάνυ γὰρ συμβάλλεται (βοηθεῖ) ὁ λόγος [οὗτος], εἴτε νηστεύομεν,
εἴτε ἀγρυπνῶμεν, εἴτε προσευχόμεθα, εἴτε ἐργαζόμεθα,
εἴτε τι ποιοῦμεν· διεγείρει γὰρ τὴν προθυμίαν
πρὸς τελείωσιν τῆς ἐναρχομένης ἀρετῆς».


* * *


«Επειδή λοιπόν η αμέλεια αποτελεί όπλο του εχθρού,
με το οποίο αφού κτύπησε πολλούς τους νίκησε,
ας πάρουμε εμείς σαν τρόπαιο εναντίον της αμέλειας την υπομονή,
λέγοντας στον εαυτό μας αυτό που έχει γραφτεί:

῾῾ Να είσαι ανδρεία καρδιά μου και γενναία, δυνατή,
και να αναμένεις με υπομονή την βοήθεια του Κυρίου᾿᾿·

ούτως ώστε, στηριγμένη από τον λόγο η ψυχή, κατορθώσει
να αντέξει εύκολα τις θλίψεις, τις οποίες ρίχνει επάνω της ο διάβολος,
και σαν να ακουμπά αναπαυτικά σε κάποιο στήριγμα, ή σαν να μεταφέρεται
από κάποιο όχημα, ανακουφισθή από τον κόπο.
Ας θυμώμαστε, λοιπόν, συχνότερα τα λόγια αυτά λέγοντάς τα
τόσο προς τον εαυτό μας όσο και ο ένας στον άλλο·

῾῾ Να είσαι ανδρεία καρδιά μου και γενναία, δυνατή,
και να αναμένεις με υπομονή την βοήθεια του Κυρίου᾿᾿.

Διότι τα λόγια αυτά βοηθούν υπερβολικά, είτε νηστεύουμε,
είτε αγρυπνούμε, είτε προσευχόμαστε, είτε εργαζόμαστε,
είτε οτιδήποτε κάνουμε· επειδή μας προθυμοποιούν
στο να τελειώσουμε το καλό που αρχίσαμε».


(Ἔργα, τ. Δ´, σελ. 322-323. Ψαλμ. κϚ´ 14)


+++

Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2012

Θαύμα του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Θεόδωρου του Στρατηλάτου



+++

ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ
ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΟΥ

Ἐπὶ τῇ ἱερ αὐτοῦ μνήμῃ:
8ῃ Φεβρουαρίου



Ἀπὸ τὸν Νέο Συναξαριστή


+++

Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2012

Ομιλία είς την Kυριακήν της Aπόκρεω (Αγίου Γρηγορίου του παλαμά)

--

Ομιλία εις την Κυριακή της ΑπόκρεωΑγίου Γρηγορίου του Παλαμά

...Έλθετε λοιπόν, λέγει, όσοι εχρησιμοποιήσατε κατά την γνώμη μου
τον επίγειο και φθαρτό και πρόσκαιρο κόσμο καλώς,
κληρονομήσατε και τον επικείμενο και μόνιμο και επουράνιο κόσμο.
Διότι «επείνασα και μου εδώσατε να φάγω, εδίψασα και μ' εποτίσατε,
ξένος ήμουν και με περιμαζεύσατε, γυμνός και με ενδύσατε,
ασθένησα και με επισκεφθήκατε, ήμουν στις φυλακές
και ήλθατε προς εμένα»...



Διαβάστε εδώ ολόκληρο τον θαυμάσιο Λόγο του Αγίου

και

εδώ κάποιες δυνατότητες εφαρμογών των όσων διδάσκει:

http://hsir.info/p/7b
http://tinyurl.com/6g6dkhm


--

Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2012

Ο ΕΧΕΦΡΩΝ ΚΑΙ Ο ΑΦΡΩΝ... (Εικόνα: Ο Καλός Κυρηναίος 10)

+++




11

Πῶς ἀντιμετωπίζουν τὶς συμφορές, ὁ ἐχέφρων (αὐτὸς ποὺ ἔχει μυαλό)
καὶ ὁ ἄφρων
(αὐτὸς ποὺ δὲν ἔχει μυαλό)

Ὁσίου Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ



«Ὁ μὲν ἐχέφρων, τῶν θείων κριμάτων τὴν ἰατρείαν ἀναλογιζόμενος,
εὐχαρίστως φέρει τὰς διὰ τούτων ἐπισυμβαινούσας αὐτῷ συμφοράς,
μηδένα ἄλλον τούτων αἴτιον, ἢ τὰς ἑαυτοῦ ἁμαρτίας λογιζόμενος.
Ὁ δὲ ἄφρων, τὴν τοῦ Θεοῦ ἀγνοῶν σοφωτάτην Πρόνοιαν,
ἁμαρτάνων καὶ παιδευόμενος, ἢ τὸν Θεὸν ἢ τοὺς ἀνθρώπους
τῶν ἑαυτοῦ κακῶν αἰτίους λογίζεται»

(Περὶ Ἀγάπης, Ἑκατοντὰς Β´, § μς´, Φιλοκαλία τ. Β´, σελ. 20)

+++

Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2012

ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ (Εικόνα: Ο Καλός Κυρηναίος 11)

+++




11


Φιλανθρωπική συναυλία με την Ευανθία Ρεμπούτσικα


Φιλανθρωπική Συναυλία με σκοπό την ενίσχυση του Συλλόγου Ορθόδοξων Γυναικών
"Άγιος Φιλάρετος Ο Ελεήμων" θα πραγματοποιήσει η Ευανθία Ρεμπούτσικα,
την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου στο 3ο Κλειστό Γυμναστήριο στα Άνω Λιόσια.

Η συναυλία αυτή διοργανώνεται από τον σύλλογο για να ενισχυθεί το φιλανθρωπικό του έργο, το οποίο περιλαμβάνει την στήριξη τόσο οικονομικά, αλλά και με τρόφιμα
και είδη καθαριότητος, 100 οικογενειών, άπορων κρατουμένων, τους οποίους επισκέπτονται μέλη του συλλόγου ανά δίμηνο προσφέροντας δέματα, 350 αστέγων και εξαρτημένων,
στους οποίους προσφέρεται εβδομαδιαία σίτηση, στέγαση 5 οικογενειων και κάλυψη
των ενοικίων και όλων των λογαριασμών τους, αλλά και επισκέψη και στήριξη
σε Ιδρύματα και Νοσοκομεία Παίδων στην Αττική και σε όλη την Ελλάδα.

* * *

Η Ευανθία Ρεμπούτσικα, η οποία συμμετέχει αφιλοκερδώς, θα παρουσιάσει έργα
από το σύνολο της καριέρας της. Γεννημένη στην Κάτω Αχαΐα, άρχισε να σπουδάζει βιολί
στο Πατραϊκό Ωδείο από 6 ετών ενώ ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Ecole Normale
de Musique στο Παρίσι. Στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 συμμετέχει
στο «Μουσικό Αύγουστο» που διοργάνωσε ο Μάνος Χατζιδάκις.
Το 2006 ανακηρύχθηκε μουσική «Ανακάλυψη» της χρονιάς από τη Διεθνή Ακαδημία Σάουντρακ, και τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερου νέου συνθέτη για τη μουσική
της τουρκικής ταινίας «Ο πατέρας και ο γιος μου», που σκηνοθέτησε ο Τσαγκάν Ιρμάκ.
Το βραβείο για την «Ανακάλυψη της χρονιάς» απονεμήθηκε μαζί
με άλλα κινηματογραφικά μουσικά βραβεία, στο πλαίσιο
του φεστιβάλ κινηματογράφου της Γάνδης στο Βέλγιο.

* * *

Ας ανταποκριθούμε όλοι σ'αυτό το κάλεσμα αγάπης και αλληλεγγύης
για τους συνανθρώπους μας μπροστά στη μεγάλη αυτή κρίση που ζούμε όλοι.


Σημεία Προπώλησης:
Public (Σύνταγμα), Ticket House, Σκηνικό Café (Λ.Φυλης 166 Α. Λιόσια),
Βιβλιοπωλείο Μαθητικό (Στρ. Λιόση 6, Α. Λιόσια), Cafe Plaza (Πλατεία Ηρώων, Α. Λιόσια),
Cafe Play Park (Δίπλα στο Κολυμβητήριο Άνω Λιοσίων) και online στο www.ticketpro.gr


Tιμές εισιτηρίων: 15€ γενική είσοδος και 10€ φοιτητικό.

Ώρα έναρξης: 8:00 μ.μ.




+++

ΘΕΟΤΟΚΕ, Η ΕΛΠΙΣ... (Εικόνα: Ο Καλός Κυρηναίος 10)

Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2012

Ο Άγιος Τρύφων

--




Μνήμη: 1η Φεβρουαρίου


«
...Τρύφων καλοῦμαι καὶ εἶμαι ἀπὸ τὴν Λάμψακον·
τύχην ἡμεῖς δὲν ὁμολογοῦμεν, διότι δὲν ὑπάρχει,
ἀλλὰ πιστεύομεν ὅτι ὅλα ἔγιναν εὐτάκτως
ἀπὸ τὸν παντοδύναμον Θεόν, ὅστις κυβερνᾶ ὅλον τὸν κόσμον
μὲ τὴν σοφίαν Του καὶ ὄχι ἀπὸ τὴν τύχην·
εἶμαι δὲ τὴν κατάστασιν ἐλεύθερος (καὶ ὄχι δοῦλος),
μόνον εἰς τὸν Δεσπότην μου Χριστὸν ἐδουλώθην,
ὅστις εἶναι ὁ στέφανός μου, ἡ δόξα μου
καὶ τὸ καύχημά μου...»

(Ἐκ τῆς ὁμολογίας τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος)


--

Άγιοι τρείς αδελφοί και Ομολογητές εκ Μυτιλήνης

--
ΑΓΙΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΟΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΕΚ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ


Μνήμη: 1η Φεβρουαρίου




Στὶς ἀρχὲς τοῦ ὀγδόου αἰῶνος ζοῦσε στὴ Μυτιλήνη
ὁ Ἀδριανὸς καὶ ἡ Κωνσταντῶ, ποὺ ἀπέκτησαν ἑπτὰ παιδιά,
ἀπὸ τὰ ὅποια τὰ πέντε ἔγιναν μοναχοί.
Τρία ἀπὸ αὐτὰ ἦταν ὁ Δαβίδ, ὁ Συμεὼν καὶ ὁ Γεώργιος...

* * *

...Μὲ τὶς ἐνέργειες τοῦ εἰκονομάχου αὐτοῦ ἐπισκόπου
καταδικάζεται σὲ θάνατο διὰ πυρὸς ὁ Συμεών,
ἀλλὰ μὲ θαῦμα διασῴζεται καὶ παραμένει γιὰ ἕνα διάστημα
ἀνενόχλητος πάνω στὸ στῦλο του,
μέχρι ποὺ ἀναγκάζεται
πάλι ἀπὸ τὸν εἰκονομάχο ἐπίσκοπο
νὰ ἐγκαταλείψει τὴν Μυτιλήνη
καὶ νὰ ἀποσυρθεῖ,
μαζὶ μὲ τοὺς μοναχούς, στὸ μικρὸ νησάκι,
τὸ γνωστό με τὸ ὄνομα Ἅγιος Ἰσίδωρος...


--

"ΕΑΝ ΛΑΒΗΣ ΤΟ ΠΡΟΣΚΑΙΡΟΝ, ΘΕΛΕΙΣ ΣΤΕΡΗΘΗ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟΝ"



+++

«ΕΑΝ ΛΑΒΗΣ ΤΟ ΠΡΟΣΚΑΙΡΟΝ, ΘΕΛΕΙΣ ΣΤΕΡΗΘΗ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟΝ»




...Μίαν νύκτα προσευχόμενος ἔμπροσθεν τῆς Εἰκόνος
τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου,
ἀπεκοιμήθη ἐκ τοῦ πολλοῦ κόπου,
καὶ εἶδε τὴν ἀκόλουθον ὀπτασίαν,

ὅτι δηλαδὴ ἐπαρουσιάσθησαν εἰς αὐτὸν
δύο νέοι λαμπροφόροι καὶ τοῦ εἶπαν·

-Ἄνθιμε! Ἀκολούθει εἰς ἡμᾶς διὰ νὰ σὲ ὑπάγωμεν
ὄπου ἐπροστάχθημεν
ἀπὸ τὴν Κυρίαν τοῦ παντός.

Τότε ἐφάνη εἰς αὐτόν, ὅτι τὸν ὡδήγησαν

εἰς σκοτεινούς, πλήρεις σκωλήκων καὶ δυσωδίας τόπους,
καὶ ἤκουσε
φωνὰς καὶ κλαυθμοὺς καὶ οὐαί! καὶ ἀλλοίμονον!
Φοβηθεὶς ὅθεν μὴ μείνη ἐκεῖ ἔτρεμεν ὅλος, ἀλλ' οἱ ὁδηγοῦντες αὐτὸν
λαμπροφόροι νέοι
τοῦ ἐθάρρησαν, καὶ παρευθὺς τὸν ἔφεραν
εἰς ἄλλον τόπον φωτεινότατον
καὶ εὐωδέστατον, ὅπου ἐκάθητο
μία καλλιστάτη Βασίλισσα
ἐπὶ θρόνου ὑψηλοῦ, τὴν ὁποίαν προβιβασθεὶς
διὰ νὰ προσκυνήσῃ, διεκόπη,
ἀπὸ μίαν βροντώδη φωνήν, λέγουσαν πρὸς αὐτόν·
«Μακράν, μακρὰν ἀπ' ἐμοῦ, διότι ἐναντίον τοῦ συμφέροντός σου
μὲ παρακαλεῖς συνεχῶς
διὰ νὰ σοῦ δώσω τὸ φῶς τῶν ὀφθαλμῶν σου».

Τότε παρουσιάζονται δύο ἄλλοι φωτοειδεῖς νέοι προσκυνοῦντες
ἕως ἐδάφους
τὴν Βασίλισσαν λέγοντες: «Δέσποινα καὶ Κυρία τοῦ παντός,
διὰ τὸ αἷμα,
ὅπερ ἐχύσαμεν ὑπὲρ τοῦ γλυκυτάτου Υἱοῦ Σου καὶ Δεσπότου ἠμῶν,
καὶ διὰ τὴν ἀγάπην, ἣν ἔχεις πρὸς Αὐτόν, δέξαι τὸν δοῦλον σου τοῦτον,
σκοπὸν ἔχοντα νὰ κτίσῃ Μοναστήρια ἐπ' ὀνόματι ἡμῶν»·
κλίναντες δὲ τὴν κεφαλὴν ἐπλησίασαν τὸν Ὅσιον
εἰς τὴν Βασίλισσαν,
ἡ ὁποία τοῦ λέγει:

-Ἄνθιμε, ἐγὼ διὰ τὴν μεγάλην σου εὐλάβειαν, καὶ διὰ τὰς πολλὰς σου
παρακλήσεις,
ἀπεφάσισα, νὰ σοὶ δώσω ὁλίγον φῶς· γνώρισαι ὅμως,
ὅτι ἐὰν λάβῃς
αὐτὸ τὸ πρόσκαιρον, θέλεις στερηθῆ τὸ αἰώνιον.

Τότε θαρρήσας ὁ Ἅγιος εὐχαρίστησε μετὰ δακρύων τὴν Δέσποιναν,

παρακαλῶν αὐτήν, ὅταν εἶναι τοιαύτη ἡ ἀπόφασις νὰ πρεσβεύῃ
διὰ νὰ καταταχθῆ εἰς τὰς αἰωνίους Μονάς, ὅπου οἱ Δίκαιοι ἀναπαύονται...


(Ἀπὸ τὸ βιβλίο "ΒΙΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΝΘΙΜΟΥ", Ἀρχ. Γερ. Κεφαλά)


+++

Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2012

«Η επαφή με το θέμα» (Μέρος Α΄) Το παραδεισένιο περιστεράκι της Αγιογραφίας (Μέρος Κ΄)



+++


«Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ»
(Μέρος Α´)


...Τὸ Παραδεισένιο Περιστεράκι μὲ τοὺς συνεργάτες του,
σύμφωνα μὲ τὶς ὁδηγίες τοῦ σεβαστοῦ Διδασκάλου τους, αὐτό,
τὸ ὁποῖο ἔκαναν εὐθὺς ἐξ ἀρχῆς, ἦταν νὰ βροῦν
τὰ καλύτερα δυνατὰ πρωτότυπα.

Κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπο, ἡ εὐλογημένη διαδικασία τῆς ἀντιγραφῆς,
τῆς ὑπακοῆς δηλαδή (στὸ πρωτότυπο), εἶχε ἤδη ἀρχίσει
μὲ αὐτὸ τὸ πρῶτο ἁπλὸ βῆμα, εἶχε τεθῆ
ὡς στερρὸ θεμέλιο τῆς ὅλης ἐργασίας.

Ἡ προσεκτικὴ παρατήρηση τῶν θησαυρῶν, ποὺ μᾶς ἔχουν παραδοθῆ,
συνδυασμένη μὲ τὴν ἀπαραίτητη μελέτη καὶ προσευχή,
ὁδήγησε σὲ μία πρώτη ἐπαφὴ μὲ τὸ θέμα.

Αὐτὴ ἀκριβῶς, ἡ τόσο σημαντική, καὶ πάλι κατὰ τὸν σεβαστό Διδάσκαλο,
ἐπαφὴ μὲ τὸ θέμα, ἀποτελεῖ τὸ κυριώτερο βῆμα, προκειμένου νὰ ἀρχίση
ἡ Ἁγιογράφηση μιᾶς ἱερῆς Εἰκόνας, ἀλλὰ καὶ προϋπόθεση
γιὰ τὴν συνέχισή της ἐπάνω σὲ ὀρθὴ βάση.

Ἡ κατόρθωση αὐτῆς τῆς ἐπαφῆς εἶναι ἕνας διαρκῆς καὶ μεγάλος ἀγῶνας.
Μάλιστα, κάποιοι θεωρητικοί, μὲ τοὺς ὁποίους τὸ Παραδεισένιο Περιστεράκι
συμφωνεῖ ἀπόλυτα, ἀναφέρουν πῶς ἡ πνευματικὴ προσπάθεια
γιὰ νὰ ἐπιτευχθῆ αὐτὴ ἡ ποθητὴ ἐπαφὴ μὲ τὸ θέμα τῆς Εἰκόνας, ἀποτελεῖ
βασικὴ προϋπόθεση, ὥστε νὰ μπορέση ὁ Ἁγιογράφος νὰ ξεκινήση
καὶ νὰ ὡλοκληρώση σωστὰ τὴν διακονία του.




Συνεχίζεται...


+++

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΠΑΝΩ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ (Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς)

+++




10


ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΠΑΝΩ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ

Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς
Βελιγράδι
1922





Γιά όλες τις ανθρώπινες αμαρτίες
μετανοώ ενώπιόν Σου, Παντελεήμων
.
Να το σπέρμα όλων των αμαρτιών βρίσκεται στο αίμα μου.
Με την προσπάθειά μου και το Έλεός Σου συμπνίγω
τον κακό αυτό σπόρο
μέρα και νύχτα.
Για να μη βλαστάνουν τα ζιζάνια,
αλλά το καθαρό στάρι
στον αγρόν του Κυρίου
.

Μετανοώ γιά όλους τους μεριμνώντας, που σκοντάφτουν
κάτω από το βάρος των μεριμνών και δεν ξέρουν να αποθέσουν
τις μέριμνές τους επάνω σε Σένα.
Για τον αδύνατο άνθρωπο
αβάσταχτη είναι και η πιό μικρή μέριμνα,
ενώ γιά Σένα
και ένα βουνό μεριμνών είναι σαν μιά μπάλα χιονιού

πεταμένη στην κάμινο του πυρός.

Μετανοώ γιά όλους τους αρρώστους, γιατί η αρρώστια
είναι
καρπός της αμαρτίας. Όταν με την μετάνοια καθαριστεί
η ψυχή,
τότε η αρρώστια εξαφανίζεται μαζί με την αμαρτία,
και εισέρχεσαι στην ψυχή Εσύ, Αιώνια Υγεία μου.

Μετανοώ για τους απίστους, που με την απιστία τους
σωρεύουν τις ανήσυχες φροντίδες τους και τις αρρώστιες
επάνω τους και επάνω στους φίλους τους.

Μετανοώ για όλους τους θεοβλασφήμους, που βλασφημούν Ἐσένα,
μη ξέροντας ότι βλασφημούν τον Οικοδεσπότη,

που τους ντύνει και τους τρέφει.

Μετανοώ γιά όλους τους ανθρωποκτόνους που σκοτώνουν
τη ζωή του άλλου γιά να φυλάξουν τη δική τους.
Συγχώρεσέ τους Παντελεήμων, γιατί δεν ξέρουν τι κάνουν.
Γιατί δεν ξέρουν ότι δεν υπάρχουν στο Σύμπαν δύο ζωές, αλλά μία,
και ότι δεν υπάρχουν δύο άνθρωποι, αλλά ένας.

Και κόβουν το μισό της καρδιάς γιά να φυλάξουν το άλλο μισό.
Αχ, πόσο είναι νεκροί εκείνοι που έχουν αποκόψει
το μισό της καρδιάς!


Μετανοώ γιά τους ψευδόρκους, διότι αλήθεια,
και αυτοί
είναι ανθρωποκτόνοι, αυτόχειρες.

Γιά όλους εκείνους που εκμεταλλεύονται τους αδελφούς τους
και συσσωρεύουν άχρηστο πλούτο, κλαίω και αναστενάζω,
γιατί έθαψαν την ψυχή τους και δεν έχουν
με τι να παρουσιαστούν ενώπιόν Σου.

Γιά όλους τους υπερηφάνους και αλαζόνας κλαίω και αναστενάζω,
γιατί είναι ενώπιόν Σου σαν ζητιάνοι με άδειο σακκούλι.

Γιά όλους τους μέθυσους και λαίμαργους κλαίω και αναστενάζω,
διότι κατήντησαν δούλοι των δούλων τους.

Γιά όλους εκείνους που χαλάνε τους γάμους, μετανοώ,
γιατί πρόδωσαν την εμπιστοσύνη του Αγίου Πνεύματος, το Οποίο
τους εξέλεξε για να κτίζει διά μέσου αυτών την νέα ζωή,

ενώ αυτοί, την διακονία της ζωής,
μετέβαλαν σε καταστροφή της ζωής.


Γιά όλα τα ψεύτικα χείλη, για όλα τα θολά μάτια,
γιά όλες τις σκληρές καρδιές,
γιά όλες τις αχόρταγες κοιλιές,
γιά όλα τα σκοτεινά μυαλά,
γιά όλες τις κακές θελήσεις,
γιά όλους τους άσχημους λογισμούς,
γιά όλες
τις ψυχοφθόρες ενθυμήσεις, μετανοώ και αναστενάζω.


Μετανοώ, Κύριε, γιά τους πολυλογούντας,
γιατί το πολύτιμο δώρο Σου,

το δώρο του λόγου, μετέβαλαν σε φθηνή άμμο.

Μετανοώ, γιά όλους εκείνους που καταστρέφουν
την εστία του γείτονα
και την ειρήνη του,
γιατί έτσι μάζεψαν στον εαυτό τους
και στο λαό την κατάρα.

Μετανοώ, για όλη την ιστορία των ανθρώπων, από τον Αδάμ
ως εμένα τον αμαρτωλό, γιατί όλη η ιστορία είναι στο αίμα μου.
Γιατί εγώ είμαι μέσα στον Αδάμ, και ο Αδάμ μέσα μου.

Γιά όλους τους μεγάλους και μικρούς, που δεν τρέμουν
μπροστά
στην φοβερά παρουσία Σου, κλαίω και κραυγάζω·

Δέσποτα Πολυέλεε, ελέησον και σώσον με.


+++

Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2012

ΜΑΘΗΜΑ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ Β´, ΠΕΡΙΟΔΟΥ Δ´ (2011-2012)

+++


ΜΑΘΗΜΑ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ Β´
, ΠΕΡΙΟΔΟΥ Δ´


Σάββατο 22 Ἰανουαρίου 2012
Μνήμη τῶν Ἁγίων Ἀποστόλου Τιμοθέου καὶ Ἀναστασίου τοῦ Πέρσου


«Τέκνον Τιμόθεε, …ἀναμιμνήσκω σε ἀναζωπυρεῖν τὸ χάρισμα τοῦ Θεοῦ,
ὅ ἐστιν ἐν σοὶ διὰ τῆς ἐπιθέσεως τῶν χειρῶν μου· οὐ γὰρ ἔδωκεν ἡμῖν
ὁ Θεὸς
Πνεῦμα δειλίας, ἀλλὰ δυνάμεως καὶ ἀγάπης καὶ σωφρονισμοῦ…»





Διαβᾶστε ἐδῶ τὸ φωτογραφικὸ χρονικὸ τοῦ Μαθήματος

+++

Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2012

ΚΑΛΟ ΤΡΙΩΔΙΟ



+++



+++

Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2012



+++


ΤΑ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΓΛΕΝΤΙΑ ΚΑΙ ΞΕΦΑΝΤΩΜΑΤΑ




Κάτω ἀπὸ τὸν Ἅγιο Βασίλειο, ἐκεῖ ποὺ στρίβει ὁ Ζυγὸς
γιὰ τὴν Ἁγία Ἄννα, παλαιότερα ἔμενε ὁ διακονητὴς τῆς Μεγίστης Λαύρας,
ὁ ὁποῖος ἐπέβλεπε
τοὺς τράγους ποὺ εἶχαν γιὰ πάχυνση.

Κάποτε, τὶς Ἀποκριὲς τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς,
ἐνῶ ἦταν πανσέληνος καὶ ὁ διακονητὴς Πατὴρ Ἐφραίμ,
ἀδελφὸς τῆς Μονῆς, ἔκανε κομποσχοίνι, ἄκουσε ὀχλαγωγία μεγάλη
χωρὶς φασαρίες,
μόνο φωνές: «Ὤχ! Ὤχ!...».

«Θὰ εἶναι ξένοι αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι καὶ εὐθυμοῦν»,
σκέφθηκε ὁ Πατὴρ Ἐφραίμ.
Βγαίνει λοιπὸν ἔξω στὸ φεγγάρι, ἀλλὰ τί νὰ δεῖ!
Περίπου τριακόσιους δαίμονες νὰ ἀδημονοῦν,
καὶ ὁ ἀρχηγός τους νὰ λέει:

-Γιὰ δές! ἕνας σκελετωμένος καλόγηρος
νὰ μᾶς καθυστερεῖ μέρες τὴ φάλαγγα
καὶ νὰ μὴ μποροῦμε νὰ πᾶμε στὸν κόσμο
τώρα γιὰ τὰ ἀποκριάτικα γλέντια καὶ ξεφαντώματα!...


(Ἀπὸ τὸ βιβλίο "Θεολογία καὶ θαύματα τῆς Νοερᾶς Προσευχῆς",
Ἀρχ. Παύλου Κ. Ντάνα)


+++

ΜΑΘΗΜΑ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ Δ2 (Απόσπασμα)



+++


ΑΓΙΟΓΡΑΦΗΣΗ ΙΜΑΤΙΟΥ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ
(VIDEO)





+++

ΑΝΟΙΚΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ Β΄ (ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2011-2012)


+++


+++

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2012

Ο Άγιος Μακάριος ο Μέγας


--

Μνήμη: 19η Ἰανουαρίου


«῾Ο λόγος ὁ καλὸς»
῾Η θεραπευτικὴ δύναμίς του

Κάποτε ὁ ᾿Αββᾶς Μακάριος ὁ Αἰγύπτιος
μαζὶ μὲ τὸν ὑποτακτικό του
ἀνέβαιναν ἀπὸ τὴν Σκήτη τῆς Αἰγύπτου
στὸ ῎Ορος τῆς Νιτρίας.
Σὰν πλησίαζαν στὸν προορισμό τους,
εἶπε στὸν μαθητή του νὰ προπορευθῆ.

῾Ο ὑποτακτικός, καθὼς προχωροῦσε,
συνάντησε ἕναν εἰδωλολάτρη...

῏Ηταν ἱερέας καὶ περπατοῦσε βιαστικά,
κρατώντας ἕνα ξύλο.


— Αἴ, σατανᾶ, ποῦ τρέχεις;...
τοῦ φώναξε ἀπερίσκεπτα ὁ καλόγερος.



Τότε ἐκεῖνος ἐθύμωσε τόσο πολύ,
ὥστε στράφηκε ἐναντίον τοῦ Μοναχοῦ
καὶ τὸν ἐκτύπησε ἀδυσώπητα...



Τελικά, τὸν ἄφησε μισοπεθαμένο...
Κατόπιν, πῆρε τὸ ξύλο
καὶ ἔσπευσε νὰ ἀπομακρυνθῆ...
Μετὰ ἀπὸ λίγο, τὸν εἶδε ὁ ᾿Αββᾶς Μακάριος...
᾿Αμέσως, ἄρχισε νὰ τὸν εὔχεται
μὲ βαθειὰ καλωσύνη:


— ῾Ο Θεὸς νὰ σὲ εὐλογῆ, προκομμένε ἄνθρωπε!...
Νὰ εἶσαι καλὰ ἄνθρωπε τοῦ μόχθου!...
Εἴθε νὰ σωθῆς!... Νὰ σωθῆς!...





῾Ο εἰδωλολάτρης ἐσάστισε...
Πλησίασε τὸν ῞Οσιο καὶ τὸν ἐρώτησε:
— Τί καλὸ εἶδες σὲ μένα, ᾿Αββᾶ, καὶ μοῦ εὔχεσαι νὰ σωθῶ;...
— Σὲ βλέπω νὰ μοχθῆς καὶ νὰ τρέχης...,
τοῦ ἀπάντησε ὁ ῞Οσιος. ...Καὶ δὲν γνωρίζεις, εὐλογημένε,
ὅτι στὰ χαμένα κοπιάζεις...
— Μαλάκωσε καὶ γλύκανε ἡ ψυχή μου ἀπὸ τὸν χαιρετισμό σου...,
εἶπε ἤρεμος πιὰ ὁ ἱερέας τῶν εἰδώλων...
Κατάλαβα ὅτι εἶσαι ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ...
Κάποιος ἄλλος ὅμως, ἄθλιος
καλόγερος, μὲ ἔβρισε ὅταν πρὶν ἀπὸ λίγο μὲ συνάντησε...
Κι ἐγὼ ὅμως τὸν ἐσυγύρισα καλά...
Τὸν ἄφησα μισοπεθαμένο ἀπὸ τὰ κτυπήματα...



Καὶ ἀμέσως, πέφτει στὰ πόδια τοῦ ᾿Αββᾶ Μακαρίου, τὰ
ἀγκαλιάζει καὶ τοῦ λέει:
— ῍Αν δὲν μὲ κάνης Μοναχό, δὲν θὰ σὲ ἀφήσω νὰ φύγης!...
῾Ο ῞Οσιος τὸν ἀνεσήκωσε καὶ πῆγαν μαζὶ
ἐκεῖ ποὺ ἦταν κατάκοιτος ὁ μαθητής του...
Τὸν ἐσήκωσαν καὶ τὸν μετέφεραν
στὴν ᾿Εκκλησία τοῦ ῎Ορους τῆς Νιτρίας...
῞Οταν οἱ Μοναχοὶ εἶδαν τὸν εἰδωλολάτρη ἱερέα
μαζὶ μὲ τὸν ᾿Αββᾶ, κατεπλάγησαν!...
Τελικά, ἀφοῦ τὸν ἐβάπτισαν, τὸν ἔκαναν Μοναχὸ
καὶ ἐξ αἰτίας του πολλοὶ εἰδωλολάτρες ἔγιναν Χριστιανοί.




Καὶ ἔλεγε λοιπὸν ὁ ᾿Αββᾶς Μακάριος: ὁ λόγος ὁ κακὸς
καὶ τὸν καλὸ τὸν κάνει κακό... ᾿Ενῶ ὁ λόγος ὁ καλὸς καὶ τὸν
κακὸ τὸν μεταβάλλει σὲ καλό....

«῾Ο λόγος ὁ κακὸς
καὶ τοὺς καλοὺς ποιεῖ κακούς·
καὶ ὁ
καλὸς λόγος
καὶ τοὺς κακοὺς ποιεῖ καλούς»



--