++
Τέτοιος εἶναι ὁ λόγος τοῦ Σταυροῦ.
Ὡς τέτοιος δέ, ὄχι μόνο στούς Προφῆτες πρίν συντελεσθῆ
τό μυστήριο τῆς Σταύρωσης, ἀλλά καί τώρα μετά τήν τέλεσή του,
εἶναι μυστήριο μέγα καί πραγματικά θεῖο. Πῶς;
Διότι αὐτός πού ἐξευτελίζει τόν ἑαυτόν του καί τόν ταπεινώνει σέ ὅλα,
καί αὐτός πού ἀποφεύγει τίς σωματικές ἡδονές μέ πόνο καί ὀδύνη,
καί αὐτός πού δίδει τά ὑπάρχοντα καί πτωχαίνει τόν ἑαυτόν του,
φαινομενικῶς μέν παρουσιάζεται νά προξενῆ ἀτίμωσι στόν ἑαυτό του.
Ἀλλά διά τῆς δυνάμεως τοῦ Θεοῦ αὐτή ἡ πτωχεία καί ἡ ὀδύνη
καί ἡ ἀτιμία γεννᾶ δόξα αἰώνια καί ἡδονή ἀνέκφραστη
καί πλοῦτο ἀνεξάντλητο, τόσο στόν παρόντα
ὅσο καί στόν μέλλοντα ἐκεῖνον κόσμο...
Ἐδῶ ὁλόκληρη ἡ Ὁμιλία
++
ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΤΙΜΙΟΝ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟΝ ΣΤΑΥΡΟΝ
Τοῦ Ἁγίου Πατρὸς ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ
Τοῦ Ἁγίου Πατρὸς ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ
Τέτοιος εἶναι ὁ λόγος τοῦ Σταυροῦ.
Ὡς τέτοιος δέ, ὄχι μόνο στούς Προφῆτες πρίν συντελεσθῆ
τό μυστήριο τῆς Σταύρωσης, ἀλλά καί τώρα μετά τήν τέλεσή του,
εἶναι μυστήριο μέγα καί πραγματικά θεῖο. Πῶς;
Διότι αὐτός πού ἐξευτελίζει τόν ἑαυτόν του καί τόν ταπεινώνει σέ ὅλα,
καί αὐτός πού ἀποφεύγει τίς σωματικές ἡδονές μέ πόνο καί ὀδύνη,
καί αὐτός πού δίδει τά ὑπάρχοντα καί πτωχαίνει τόν ἑαυτόν του,
φαινομενικῶς μέν παρουσιάζεται νά προξενῆ ἀτίμωσι στόν ἑαυτό του.
Ἀλλά διά τῆς δυνάμεως τοῦ Θεοῦ αὐτή ἡ πτωχεία καί ἡ ὀδύνη
καί ἡ ἀτιμία γεννᾶ δόξα αἰώνια καί ἡδονή ἀνέκφραστη
καί πλοῦτο ἀνεξάντλητο, τόσο στόν παρόντα
ὅσο καί στόν μέλλοντα ἐκεῖνον κόσμο...
Ἐδῶ ὁλόκληρη ἡ Ὁμιλία
++
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου