᾿Επὶ τῇ ἱερᾷ μνήμῃ τοῦ ῾Αγίου Πατρὸς ἡμῶν
Φωτίου τοῦ Μεγάλου
Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως
(6η Φεβρουαρίου)
ΔΟΓΜΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ - ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ
Ο ΜΕΓΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΟΡΙΟΘΕΤΕΙ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΑΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΩΣ ΤΟΝ 20ό ΑΙΩΝΑ
(Μέρος ΣΤ ́)
...Αλλά ποιές είναι εκείνες οι δυνάμεις που φώλιασαν
στην ισχυρή προσωπικότητα του Φωτίου
και του έδωσαν την έμπνευση και τη δυνατότητα
να οριοθετήσει και καταγράψει τις καλλιτεχνικές καταβολάδες
της ως τότε εκκλησιαστικής Παράδοσης;
Με ποιά χαρίσματα και με πόσο κύρος άρχισε
να περιχαρακώνει τα νέα σύνορα,
να επισημαίνει τις ανάγκες της λατρείας
μέσα από την χρωματική έκφραση
και την αισθητική καταξίωση και να οργανώνει
με πυρετώδη ρυθμό την εικονογραφική πράξη των Ναών,
αυτήν που αργότερα η έρευνα ονόμασε
"εικονογραφικό πρόγραμμα";...
Φωτίου τοῦ Μεγάλου
Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως
(6η Φεβρουαρίου)
ΔΟΓΜΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ - ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ
Ο ΜΕΓΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΟΡΙΟΘΕΤΕΙ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΑΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΩΣ ΤΟΝ 20ό ΑΙΩΝΑ
(Μέρος ΣΤ ́)
...Αλλά ποιές είναι εκείνες οι δυνάμεις που φώλιασαν
στην ισχυρή προσωπικότητα του Φωτίου
και του έδωσαν την έμπνευση και τη δυνατότητα
να οριοθετήσει και καταγράψει τις καλλιτεχνικές καταβολάδες
της ως τότε εκκλησιαστικής Παράδοσης;
Με ποιά χαρίσματα και με πόσο κύρος άρχισε
να περιχαρακώνει τα νέα σύνορα,
να επισημαίνει τις ανάγκες της λατρείας
μέσα από την χρωματική έκφραση
και την αισθητική καταξίωση και να οργανώνει
με πυρετώδη ρυθμό την εικονογραφική πράξη των Ναών,
αυτήν που αργότερα η έρευνα ονόμασε
"εικονογραφικό πρόγραμμα";...
Από το βιβλίο
ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Αθανασίου Παλιούρα
--
ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Αθανασίου Παλιούρα
--
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου