᾿Επὶ τῇ ἱερᾷ μνήμῃ τοῦ ῾Αγίου Πατρὸς ἡμῶν
Φωτίου τοῦ Μεγάλου
Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως
(6η Φεβρουαρίου)
ΔΟΓΜΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ - ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ
Ο ΜΕΓΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΟΡΙΟΘΕΤΕΙ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΑΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΩΣ ΤΟΝ 20ό ΑΙΩΝΑ
(Μέρος Δ ́)
...Μελετώντας προσεκτικά όλα αυτά ο σημερινός ιστορικός της τέχνης
διαπιστώνει όχι χωρίς έκπληξη και θαυμασμό
την άρτια καλλιτεχνική ενημέρωση του Πατρός,
την ακρίβεια της περιγραφής, την κατάταξη των εικονογραφικών κύκλων
που επιχειρεί, τη σωστή αποτίμηση του ύφους των παραστάσεων,
τη διαχρονική αξία της τέχνης, την οποία τοποθετεί
στην υπηρεσία της λατρείας και της διδασκαλίας,
την σφαιρική αντίληψη του εικονογραφικού προγράμματος.
Αν υπήρχε η σύγχρονη ορολογία και το αντίστοιχο γλωσσικό ύφος,
μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς, ότι πρόκειται
για σημερινό άριστο γνώστη της επιστήμης του,
με εύστοχες επισημάνσεις στο έργο του και βαθειά καλλιτεχνική παιδεία...
Φωτίου τοῦ Μεγάλου
Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως
(6η Φεβρουαρίου)
ΔΟΓΜΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ - ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ
Ο ΜΕΓΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΟΡΙΟΘΕΤΕΙ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΑΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΩΣ ΤΟΝ 20ό ΑΙΩΝΑ
(Μέρος Δ ́)
...Μελετώντας προσεκτικά όλα αυτά ο σημερινός ιστορικός της τέχνης
διαπιστώνει όχι χωρίς έκπληξη και θαυμασμό
την άρτια καλλιτεχνική ενημέρωση του Πατρός,
την ακρίβεια της περιγραφής, την κατάταξη των εικονογραφικών κύκλων
που επιχειρεί, τη σωστή αποτίμηση του ύφους των παραστάσεων,
τη διαχρονική αξία της τέχνης, την οποία τοποθετεί
στην υπηρεσία της λατρείας και της διδασκαλίας,
την σφαιρική αντίληψη του εικονογραφικού προγράμματος.
Αν υπήρχε η σύγχρονη ορολογία και το αντίστοιχο γλωσσικό ύφος,
μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς, ότι πρόκειται
για σημερινό άριστο γνώστη της επιστήμης του,
με εύστοχες επισημάνσεις στο έργο του και βαθειά καλλιτεχνική παιδεία...
Από το βιβλίο
ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Αθανασίου Παλιούρα
ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Αθανασίου Παλιούρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου