* *** *

*  ***  *


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:





Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

Ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας (13)

--
Ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας (13)


Αφού λοιπόν μ’ αυτόν τον τρόπο συγκαλέσει ο λειτουργός τους πιστούς
στο ιερό δείπνο, μεταλαμβάνει πρώτα ο ίδιος και οι άλλοι κληρικοί που βρίσκονται
στο άγιο Βήμα. Προηγουμένως όμως χύνει θερμό νερό μέσα στο άγιο Ποτήριο,
πράγμα που υποδηλώνει την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος στην Εκκλησία.
Γιατί αυτό το ζεστό νερό, επειδή και νερό είναι αλλά και φωτιά έχει μέσα του
λόγῳ του βρασμού, φανερώνει το Άγιο Πνεύμα, το οποίο με «ύδωρ ζων» (Ιω. 7:38)
το παρομοίασε ο Κύριος, και με τη μορφή της φωτιάς κατέβηκε
στους Αποστόλους την ημέρα της Πεντηκοστής.

Στη συνέχεια ο ιερέας στρέφεται προς το εκκλησίασμα και,
δείχνοντας τα Άγια, προσκαλεί όσους θέλουν να κοινωνήσουν,
να προσέλθουν «μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης».
Να μην καταφρονήσουν δηλαδή την ταπεινή εμφάνιση
που έχουν το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου,
αλλά να πλησιάσουν έχοντας επίγνωση της αξίας των μυστηρίων
και πιστεύοντας ότι αυτά προξενούν την αιώνια ζωή
σ’ εκείνους που μεταλαμβάνουν.


Το Σώμα και το Αίμα του Χριστού είναι αληθινή τροφή και αληθινό ποτό.
Και όταν τα μεταλαμβάνει κανείς, δεν μετατρέπονται αυτά σε ανθρώπινο σώμα,
όπως γίνεται με τις συνηθισμένες τροφές, αλλά το ανθρώπινο σώμα
μεταβάλλεται σε εκείνα. Όπως και το σίδερο, όταν έρθει σε επαφή με τη φωτιά,
γίνεται κι αυτό φωτιά, δεν κάνει τη φωτιά σίδερο.

Τη θεία Κοινωνία τη δεχόμαστε βέβαια με το στόμα,
αλλά αυτή εισέρχεται πρώτα στην ψυχή κι εκεί πραγματοποιείται
η ένωσή μας με το Χριστό, όπως λέει και ο Απόστολος Παύλος:

«Εκείνος που ενώνεται με τον Κύριο, γίνεται ένα πνεύμα με Αυτόν» ( Α΄ Κορ. 6:17).

Χωρίς την ένωσή του με το Χριστό,
ο άνθρωπος, από μόνος του, είναι ο παλαιός άνθρωπος,
ο άνθρωπος που δεν έχει τίποτα κοινό με το Θεό.

Ποιά όμως είναι εκείνα που ζητάει από εμάς ο Χριστός για να μας αγιάσει
με τα θεία μυστήρια; Είναι η κάθαρση της ψυχής, η πίστη και η αγάπη στο Θεό,
ο διακαής πόθος και η λαχτάρα μας για τη θεία Κοινωνία.
Αυτά ελκύουν τον αγιασμό, κι έτσι πρέπει να κοινωνούμε.
Γιατί πολλοί είναι εκείνοι που προσέρχονται στα μυστήρια,
και όχι μόνο δεν ωφελούνται καθόλου,
αλλά φεύγουν χρεωμένοι με αμέτρητες αμαρτίες.

Συνεχίζεται…
--

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου