...Ο Εικονογράφος καθόριζε το πλαίσιο, που εναρμονιζόταν πλήρως
με τις υπόλοιπες αναλογίες, όπως το πλάτος, το μήκος, το πάχος
Η αρμονία αυτή έπαιζε ένα ενεργό ρόλο για την αλήθεια
που ήθελε να εκφράση ολόκληρη η Εικόνα,
...την αρμονία του εικονιζομένου προσώπου με τον Θεό,
την αρμονία της Πίστης, του "καλά λίαν"...
...Συνήθως έσκαβε το εσωτερικό του πλαισίου της Εικόνος,
...πετύχαινε έτσι να δώση έμφαση στο αναπαριστώμενο πρόσωπο ή γεγονός
της θείας Οικονομίας και να προστατέψη την ζωγραφική επιφάνεια...
...Έτριβε όλη την Εικόνα λειαίνοντας τις γωνίες και κάθε αιχμή.
Η πράξη αυτή συμβόλιζε..., όπως οι Άγιοι διά της υπακοής
και της τριβής της ασκήσεως λαμβάνουν τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος
και λειαίνουν τους εαυτούς τους, την ίδια πορεία πρέπει να ακολουθήση
και το ξύλο, πάνω στο οποίο θα αναπαρασταθή η αγιότητα.
Για την προετοιμασία της ζωγραφικής επιφάνειας χρησιμοποιούσε γύψο,
τον οποίο "νέκρωνε", δηλ. τον επεξεργαζόταν ειδικά για να χάση τη δύναμή του.
Η εργασία αυτή ήταν επίμονη και μακροχρόνια.
Η αγιότητα έπρεπε να γραφή πάνω σε γνήσια υλικά, νεκρωμένα από τα πάθη
της φύσης τους. Έτσι το ξερό ξύλο και σκαλισμένο στο χέρι,
καθώς και ο ψημένος για τρεις ημέρες, τριμμένος και πλυμένος γύψος,
μέχρι και σαράντα φορές, συντρόφευαν τον Εικονογράφο στην υπομονή
που απαιτούσε η όλη διαδικασία, ...τον έκαναν μέτοχο αυτής της αγιότητος...
με τις υπόλοιπες αναλογίες, όπως το πλάτος, το μήκος, το πάχος
Η αρμονία αυτή έπαιζε ένα ενεργό ρόλο για την αλήθεια
που ήθελε να εκφράση ολόκληρη η Εικόνα,
...την αρμονία του εικονιζομένου προσώπου με τον Θεό,
την αρμονία της Πίστης, του "καλά λίαν"...
...Συνήθως έσκαβε το εσωτερικό του πλαισίου της Εικόνος,
...πετύχαινε έτσι να δώση έμφαση στο αναπαριστώμενο πρόσωπο ή γεγονός
της θείας Οικονομίας και να προστατέψη την ζωγραφική επιφάνεια...
...Έτριβε όλη την Εικόνα λειαίνοντας τις γωνίες και κάθε αιχμή.
Η πράξη αυτή συμβόλιζε..., όπως οι Άγιοι διά της υπακοής
και της τριβής της ασκήσεως λαμβάνουν τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος
και λειαίνουν τους εαυτούς τους, την ίδια πορεία πρέπει να ακολουθήση
και το ξύλο, πάνω στο οποίο θα αναπαρασταθή η αγιότητα.
Για την προετοιμασία της ζωγραφικής επιφάνειας χρησιμοποιούσε γύψο,
τον οποίο "νέκρωνε", δηλ. τον επεξεργαζόταν ειδικά για να χάση τη δύναμή του.
Η εργασία αυτή ήταν επίμονη και μακροχρόνια.
Η αγιότητα έπρεπε να γραφή πάνω σε γνήσια υλικά, νεκρωμένα από τα πάθη
της φύσης τους. Έτσι το ξερό ξύλο και σκαλισμένο στο χέρι,
καθώς και ο ψημένος για τρεις ημέρες, τριμμένος και πλυμένος γύψος,
μέχρι και σαράντα φορές, συντρόφευαν τον Εικονογράφο στην υπομονή
που απαιτούσε η όλη διαδικασία, ...τον έκαναν μέτοχο αυτής της αγιότητος...
(Ἀπὸ τὸ βιβλίο "ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ;",
Σπ. Μαρίνη)
+++
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου