ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:





Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΙΚΟΝΟΛΟΓΙΚΕΣ (Σύγχρονου δήθεν Αγιογράφου) 18

+++




...Είδωλα δεν είναι μόνο τα αγάλματα ή τα ξόανα των αρχαίων λαών,
αλλά κάθε πράγμα, που αντικαθιστά στην ψυχή του ανθρώπου
τη θέση που πρέπει να έχει ο Θεός.

Στην Εικόνα
λοιπόν δεν προσκυνούμε το κτίσμα, αλλά μέσῳ αυτού τον Θεό,
...που έγινε ορατός κατά την σάρκα και φανερώθηκε στους ανθρώπους.

Η προσκύνηση δείχνει φόβο, πόθο και τιμή,
είναι σύμβολο υποταγής και ταπείνωσης.



Μόνο τον κατά φύσιν Θεό πρέπει να προσκυνάμε σαν Θεό
και να αποδίδωμε σ' όλους τους άλλους την τιμή που οφείλουμε,
όπως διέταξε ο Κύριος...

Ο πόθος της ψυχής γιά τον Θεό είναι πόθος άγιος,
που ξεπερνά τα σωματικά όρια... "Επί κοίτην μου εν νυξίν
εζήτησα ον ηγάπησεν η ψυχή μου, εζήτησα αυτόν
και ουχ εύρον αυτόν, εκάλεσα αυτόν και ουχ υπήκουσέ μου·
αναστήσομαι δη και κυκλώσω εν τη πόλει, εν ταις αγοραίς
και εν ταις πλατείαις και ζητήσω ον ηγάπησεν η ψυχή μου"...

Φόβο, πόθο και τιμή δείχνει η προσκύνηση των Εικόνων.

...Η τιμή της Εικόνας πηγαίνει στο πρωτότυπο,
στο ίδιο το πρόσωπο που αυτή αναπαριστά...
...όποιος δεν τιμά την Εικόνα μήτε το εικονιζόμενο τιμά...
..."όποιος δέχεται εσάς,
εμένα δέχεται".
Ώστε όποιος δεν τιμά τους Αγίους, μήτε τον ίδιο τον Κύριο τιμά...


(Ἀπὸ τὸ βιβλίο "ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ;",
Σπ. Μαρίνη)




+++

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου