* * *

*   *   *

* * *

* * *

Translation



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:







ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΟΣ


Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2012

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΙΚΟΝΟΛΟΓΙΚΕΣ (Σύγχρονου δήθεν Αγιογράφου) 14

+++




...Τον σεβασμό ή μη των πολιτιστικών αξιών μιάς εποχής
δεν τον εκφράζουν οι λίγοι, αλλά οι πολλοί...
Στο γεγονός αυτό θα πρέπει να αποδώσουμε την εξαφάνιση
της Μακεδονικής «σχολής
» στα τέλη του ΙΔ΄ αιώνα
και την επικράτηση της Κρητικής, η οποία, με τον ιδεαλισμό της
και την δραματικότητά της, εκφράζει πιό γνήσια
το λαϊκό αίσθημα και την Ορθόδοξη Παράδοση.



Μακεδονική «σχολή------------------------------------Κρητική «σχολή»


Η Μακεδονική «σχολή», η οποία δεν εμφανίζεται αιφνιδίως
κατά τους χρόνους των Παλαιολόγων, αλλ' έχει τας ρίζας της
εις τους προγενεστέρους αιώνας, και μάλιστα εις την κλασσικιστικήν
περίοδον των Κομνηνών, ...αντικατοπτρίζει τας τάσεις
των ουμανιστών και των κύκλων του παλατιού.
Είναι μία τέχνη ανακτορική και αριστοκρατική.
Να λοιπόν, γιατί η Κρητική
«σχολή» κέρδισε τη μάχη.
Οι αισθητικές αντιλήψεις του λαού ήταν άκρως αντίθετες
από εκείνες των κύκλων του παλατιού.
Η θρησκευτική ευλάβεια, που πρέπει να εμπνέει την Εικόνα,
στάθηκε βασικό ανανεωτικό στοιχείο,
το οποίο δάμασε τις αρχές της φυσιοκρατικής τέχνης...




(Ἀπὸ τὸ βιβλίο "ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ",
Κ. Σαρδελῆ)




+++

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου