tag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post6345092802158046113..comments2024-01-04T12:44:38.974+02:00Comments on ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ-ΜΕΛΕΤΕΣ: Συνέχεια της Εικονολογικής Συζήτησης«E.E.E.»http://www.blogger.com/profile/04728941422824062913noreply@blogger.comBlogger170125tag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-57706449114426780852014-01-21T08:27:29.938+02:002014-01-21T08:27:29.938+02:00Καλημέρα!
Αγαπητή φίλη, καλύτερα να μεταφέρουμε τ...Καλημέρα!<br /><br />Αγαπητή φίλη, καλύτερα να μεταφέρουμε την συζήτηση στην νέα ανάρτηση του Ιστολογίου, (http://agiografikesmeletes.blogspot.gr/2014/01/blog-post_20.html)<br />διότι εδώ σε λίγο δεν θα μπορούμε να συνεχίσουμε.<br /><br />Ευχαριστώ«E.E.E.»https://www.blogger.com/profile/04728941422824062913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-47346831534318315002014-01-20T21:03:55.800+02:002014-01-20T21:03:55.800+02:00Για σας. Θα ηθελα να ρωτησω σαν νεα αγιογραφος , ε...Για σας. Θα ηθελα να ρωτησω σαν νεα αγιογραφος , εαν θα πρεπει να κραταει ο αγιογραφος την ταυτοτητα του την στιγμη της δημιουργιας μεσω προσευχης ετσι ωστε να πετυχει με την βοηθεια του υψιστου το καλυτερο αποτελεσμα , η να προσπαθεί να κανει ενα καλο αντιγραφο χωρις ομως να φαίνεται πουθενα το στυλ του. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-85410168309183767912013-12-18T10:09:18.157+02:002013-12-18T10:09:18.157+02:00Καλές γιορτές !Καλές γιορτές !Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07475045516137014157noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-9816669597088943702013-12-17T14:39:51.456+02:002013-12-17T14:39:51.456+02:00Πολλές ευχές σε όλους και από 'μένα!Πολλές ευχές σε όλους και από 'μένα!Φ.Μ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-56354089509108336422013-12-16T10:01:59.197+02:002013-12-16T10:01:59.197+02:00Καλημέρα!
Φαίνεται ότι ολοκληρώθηκε προς το παρόν...<br />Καλημέρα!<br /><br />Φαίνεται ότι ολοκληρώθηκε προς το παρόν η συζήτησή μας και είναι ώρα να ευχηθούμε καλές Γιορτές σε όλους<br />και "καλή αντάμωση" στο υποπόδιο της Κυρίας Θεοτόκου, "μετὰ των Μάγων και των Ποιμένων, εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας"...<br /><br />Μ.γ.Γ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-58659887126508091542013-12-10T22:42:48.179+02:002013-12-10T22:42:48.179+02:00Συμφωνούμε απόλυτα! Άλλωστε η παρατήρησή μας ότι γ...<br />Συμφωνούμε απόλυτα! Άλλωστε η παρατήρησή μας ότι γίνονται "εικαστικῃ αδείᾳ", δεν σημαίνει αποδοχή λαθών, και μάλιστα σε δογματικό επίπεδο.<br />Και θα μας επιτρέψετε να προσθέσουμε και κάτι. Μία λεπτομέρεια που υπογραμμίζει όσα υποστηρίζετε: Μία συμβουλή που μας είχε δώσει ο Πνευματικός μας (και νυν Μητροπολίτης μας) όταν κάναμε την μελέτη για την αγιοκατάταξη του τρούλλου του Ναού της Μονής μας.<br />Μας είχε παροτρύνει λοιπόν τότε να βρούμε κάποιο τρόπο να δηλωθεί εικαστικά αυτό που λέμε για τον Παντοκράτορα Κύριο "ο Φως οικών απρόσιτον"...<br /><br />Ευχ.<br /><br />Μ.γ.Γ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-82261035563472658252013-12-10T19:07:24.011+02:002013-12-10T19:07:24.011+02:00Εσείς είστε ζωντανό μέλος του Σώματος Του Χριστού ...Εσείς είστε ζωντανό μέλος του Σώματος Του Χριστού και για τον λόγο αυτό αισθάνεστε όπως λέτε. Μας δίνετε το σωστό παράδειγμα.<br /><br />Ο άνθρωπος ορίστηκε οικονόμος της Φύσεως, οδηγός της με την αποστολή να την διατηρεί άφθαρτη και να δοξάζεται με τον τρόπο αυτό ο Θεός. Με την αποτυχία του συμπαρέσυρε και την φύση στην φθορά. Θα λέγαμε ότι όπως ο Χριστός είναι κεφαλή της Εκκλησίας, έτσι και ο άνθρωπος είναι η κεφαλή της φύσης.<br />---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------<br />Η Παναγία έχει δεσπόζουσα θέση πάντοτε, όπως φαίνεται στους ύμνους και στην αγιογράφηση. Κανένα άλλο Πρόσωπο δεν εικονίζεται σε κοίλη (ουράνια) επιφάνεια.<br /><br />Τελικά συμφωνούμε όλοι με την παρατήρηση του Δημοσθένη; Με ενδιαφέρει αν υπάρχει αντίθετη η έστω διαφορετική άποψη.<br />Φ.Μ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-31312892853741023592013-12-10T18:58:28.656+02:002013-12-10T18:58:28.656+02:00Καλησπέρα!
Για άλλη μία φορά είδαμε τα σχόλια Σας...<br />Καλησπέρα!<br /><br />Για άλλη μία φορά είδαμε τα σχόλια Σας "κατόπιν εορτής"...<br />Συμφωνούμε και εμείς πάντως με όσα λέτε και ιδιαίτερα για το θέμα<br />της προσοχής στις λεπτομέρειες.<br />Ωστόσο, αδ. Δημοσθένη, νομίζετε ότι η κατά Ανατολάς θέση της Θεοτόκου<br />Της εξασφαλίζει την ασύγκριτη υπεροχή της ή πρέπει αυτή να τονισθεί και κάπως αλλιώς;<br />Ρωτάμε διότι έχουμε το θέμα ενώπιόν μας και καλό θα είναι ότι κάνουμε να γίνει κατόπιν<br />μελέτης και ερώτησης προς τους επαϊοντας...<br /><br />Ευχ.<br /><br />Μ.γ.Γ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-48318110591906859492013-12-10T15:12:00.249+02:002013-12-10T15:12:00.249+02:00Ευχηθείτε λοιπόν και για μένα, που είμαι "υπή...<br />Ευχηθείτε λοιπόν και για μένα, που είμαι "υπήκοος και εργάτης" του κόσμου ακόμη...<br />Η Φύση, που όπως λέτε είναι Κόσμος, μάχεται την Εκκλησία;<br />Θέλουμε να πούμε, μήπως είναι ουδέτερη και απλώς "συστενάζει" μαζί με τον ταλαίπωρο άνθρωπο "άχρι καιρού"...;<br /><br />"...η φυσική θέση των Αγίων", ναι, είναι ανάμεσα στους Αγγέλους. Αλλά της "Τιμιωτέρας των Χερουβίμ και ενδοξοτέρας ασυγκρίτως των Σεραφίμ";<br />Μ.γ.Γ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-61371772445196433552013-12-10T14:39:00.591+02:002013-12-10T14:39:00.591+02:00Αγαπητέ Δημοσθένη, εγώ θα συμφωνήσω με την εξήγηση...Αγαπητέ Δημοσθένη, εγώ θα συμφωνήσω με την εξήγηση που δίνετε. Θα συμφωνήσω γιατί πιστεύω ότι τα περισσότερα ζητήματα κρίνονται στις λεπτομέρειες και επιλέγω αυτή την εκδοχή να τονίζεται, από την άλλη που θέλει τους Αγγέλους να βαστούν τον κύκλο. Να εξηγήσω γιατί επιλέγω την πρώτη εκδοχή:<br />Στους πνευματικούς ουρανούς, μας διδάσκει η Εκκλησία, οι ασώματες Δυνάμεις διακρίνονται σε τάξεις κατά τον βαθμό της «προσέγγισης» τους προς τον Θρόνο Του Θεού.<br />Ο άγιος Μάξιμος, μας λέει ότι οι θείες ενέργειες μεταδίδονται από τις ανώτερες τάξεις προς τις κατώτερες και κάθε τάξη στοχεύει στην αμέσως ανώτερή της. Πολύ συνοπτικά όλα αυτά για να πω ότι με ενοχλεί η «επαφή» των Αγγέλων με τον κύκλο Του Παντοκράτορα σαν στοιχείο που ακυρώνει κατά κάποιο τρόπο την διάκριση των περιοχών.<br /> Επίσης πολλές φορές οι άγγελοι μοιάζει να καταβάλουν προσπάθεια για να σηκώσουν τον κύκλο, πράγμα απαράδεκτο φυσικά.<br />Έχω την εντύπωση ότι η απόδοση αυτή προήλθε από την εικόνα της Αναλήψεως, όπου εκεί η παρουσία των Αγγέλων είναι λειτουργική στο γεγονός.<br />Και βέβαια να σημειώσουμε και πάλι ότι είναι άλλο πράγμα η παρουσία των Αγγέλων με τον Τίμιο Πρόδρομο και Την Θεοτόκο, και άλλο η σύνδεση των περιοχών των ασωμάτων Δυνάμεων και Του Παντοκράτορα.<br />Σχετικά με την απεικόνιση του Τιμίου Προδρόμου με φτερά, αυτό συμβαίνει μετά την αποτομή της Κεφαλής Του. Και εδώ είναι σημαντική η Θεολογία για τον Άγιο Ιωάννη.<br />Φ.Μ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-28214308420766719762013-12-10T13:42:31.266+02:002013-12-10T13:42:31.266+02:00Καλημέρα.
Θα ήθελα να καταθέσω κάποιες σκέψεις σχε...Καλημέρα.<br />Θα ήθελα να καταθέσω κάποιες σκέψεις σχετικές με τα θέματα που αναφέρθηκαν.<br />Ο τρούλος στον Ι. Ναό συμβολίζει τον ουρανό κατά τον Άγιο Συμεών Θεσσαλονίκης, κι έτσι μέσα σε αυτόν ζωγραφίζεται ο Χριστός Παντοκράτωρ, ΔΟΡΥΦΟΡΟΥΜΕΝΟΣ (κι όχι υποβασταζόμενος) από τις ΤΑΞΕΙΣ (τα εννέα τάγματα δηλαδή) των Αγγέλων, τους Προφήτες (που προμήνυαν την έλευσή του) πιο κάτω (ανάμεσα στα παράθυρα) και τέλος στις τέσσερις βάσεις του τους Θεμελιωτές της πίστης μας, δηλαδή τους Ευαγγελιστές.<br />Σε αυτό το υψηλότερο σημείο του Ναού λοιπόν, ζωγραφίζεται ο Κύριος ως "κεφαλή του σώματος της Εκκλησίας" (κατά τον Απόστολο Παύλο). "Και από Αυτόν εκπορεύονται και ζωοποιούνται και αθανατίζονται όλα τα μέλη της Εκκλησίας, ήγουν όλοι οι Άγιοι, όπου εικονίζονται μέσα στον ναόν, από τον τρούλο μέχρι θεμελίων" (Φ. Κόντογλου). Επομένως η φυσική θέση του Παντοκράτορα είναι ο τρούλος. Μία Δογματική αλήθεια κι όχι η κατ' εκτίμηση του Εικονογράφου. Αυτόματα λοιπόν, η όποια παρεμβολή σε αυτήν την σκηνή μπορεί να προκαλέσει Δογματικό λάθος και πιστεύω πως σε τέτοιου είδους απεικονίσεις δεν χωράει η "εικαστική αδεία". Δηλαδή με άλλα λόγια, όταν λέμε ότι είναι η φυσική του θέση εννοούμε πως δεν έχει καμία ανάγκη υποβάσταξης ή ανύψωσης, διότι εάν συμβεί κάτι τέτοιο, η ερμηνεία στον απλό πιστό μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση και παρερμηνεία. Ούτε πάλι μπορούμε, στην συγκεκριμένη θέση, να ζωγραφίσουμε ένα απόσπασμα από κάποια άλλη παράσταση, διότι ακυρώνει αυτόματα την έννοια και τον συμβολισμό της (της θέσης).<br />Μπορεί να φαντάζει σαν μία λεπτομέρεια το όλο θέμα, αλλά να μην ξεχνάμε ότι από τέτοιου είδους "μικρές λεπτομέρειες" κατακερματίστηκε η Εκκλησία μας μέσα στο πέρασμα των αιώνων.<br />Τώρα το γιατί σήμερα δεν δίνεται η πρέπουσα σημασία σε ανάλογα θέματα, είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο.<br /><br />Η Παναγία ζωγραφίζεται ανάμεσα στις Τάξεις των Αγγέλων (και μάλιστα προς την ανατολή) ως η "τιμιωτέρα των Χερουβείμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφείμ". Ο δε Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος εικονίζεται με φτερά, από την δυτική πλευρά (απέναντι από την Παναγία), ως ο προάγγελος της έλευσης του Κυρίου και ο Αγιώτερος όλων των ανθρώπων.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07475045516137014157noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-47944631468547951052013-12-10T11:56:43.435+02:002013-12-10T11:56:43.435+02:00Καλημέρα!
Ούτε 100 τόμοι δεν αρκούν για να απαντή...Καλημέρα!<br />Ούτε 100 τόμοι δεν αρκούν για να απαντήσουν στο ερώτημά σας για την σημασία της απεικόνισης της Παναγίας και του Προδρόμου ανάμεσα στους αγγέλους. Ίσως η πιο λιτή απάντηση να είναι η ιδιότητα της μεσιτείας των Προσώπων αυτών που ξεχωρίζουν στο σύνολο της ανθρωπότητας, η Παναγία μας ως Μητέρα του Χριστού και ο Ιωάννης ως ο μεγαλύτερος όλων γεννημένος εκ γυναικός , κατά τα λόγια Του Κυρίου. Βρίσκονται ανάμεσα στους αγγέλους γιατί αυτή είναι η φυσική θέση των Αγίων.<br />«…..εν γαρ τη αναστασει ουτε γαμουσιν ουτε εκγαμιζονται αλλ ως αγγελοι του θεου εν ουρανω εισιν…..» κατά τα λόγια του Χριστού.<br /><br />Τώρα, σχετικά με Την Πλατυτέρα, είναι θέμα που περιέχει σύνολο της Θεολογίας της Εκκλησίας. Να μην αποφεύγουμε τα θεολογικά ζητήματα γιατί η ευθύνη μας είναι να τα γνωρίζουμε. Για παράδειγμα αναφέρω ότι είδα στην κόγχη του Ιερού σε Ναό, ζωγραφισμένους Αγίους(!), κάτι που φανερώνει απόλυτη αγνοια.<br /><br />Και με την ευκαιρία να μου επιτρέψετε να διευκρινίσω ένα σημείο στο τελευταίο σχόλιό σας σχετικά με την σχέση Κόσμου και Εκκλησίας. Στην δική μου αντίληψη, Κόσμος δεν είναι η αφηρημένη έννοια της αμαρτίας και των παθών που απαρτίζουν το «στρατόπεδο του διαβόλου» αλλά είναι ένα βασίλειο με πνευματικό άρχοντα, στρατό και υπηκόους και εργάτες. Κόσμος, είναι ότι δεν είναι Εκκλησία. Η Εκκλησία προσλαμβάνει τον Κόσμο και τον κάνει Εκκλησία και ο Κόσμος προσπαθεί να αφομοιώσει την Εκκλησία με την εκκοσμίκευση.<br /><br />Στους εργάτες του Κόσμου είναι και συνάνθρωποί μας (Βασιλείς και λαικοί) που από άγνοια είναι αιχμάλωτοι και εργάζονται την ανομία. Αυτό φαίνεται στο Άγιο Βάπτισμα όπου δηλώνεται η αποστροφή από τα έργα της ανομίας του νεοφώτιστου. Εκτός Εκκλησίας όλα είναι Κόσμος .<br /><br />Κόσμος είναι και η ταλαίπωρη Φύση που περιμένει καρτερικά την επιστροφή και μετάνοια του ανθρώπου για να συντελεστεί και η δική της Μεταμόρφωση.<br />Κόσμος και Εκκλησία είναι η μόνη μάχη, η αιώνια.<br />Φ.Μ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-63086444254751322472013-12-10T08:08:31.478+02:002013-12-10T08:08:31.478+02:00Καλημέρα!
Η απάντησή μας φαίνεται ότι ήταν ή πλήρ...Καλημέρα!<br /><br />Η απάντησή μας φαίνεται ότι ήταν ή πλήρως ικανοποιητική ή εντελώς απαράδεκτη,<br />εφ' όσον δεν βλέπουμε αντιρρήσεις, απορίες, σχόλια κλπ.<br />Ας κάνουμε λοιπόν μία άλλη σχετική ερώτηση: Η Θεοτόκος πολλές φορές εικονίζεται ανάμεσα στους<br />Αγγέλους γύρω από τον Παντοκράτορα, αλλά και ο Τίμιος Πρόδρομος.<br />Αυτό, δηλ. η παρουσία της Θεοτόκου ανάμεσα στους Αγγέλους πως δικαιολογείται και τι σημαίνει,<br />όταν μάλιστα ιστορείται και στην κόγχη του Ιερού ως Πλατυτέρα;<br /><br />Ευχ.<br /><br />Μ.γ.Γ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-88897398515109523852013-12-07T17:13:52.491+02:002013-12-07T17:13:52.491+02:00Σκεπτόμαστε ότι γίνεται μάλλον "εικαστικῃ αδε...<br />Σκεπτόμαστε ότι γίνεται μάλλον "εικαστικῃ αδείᾳ", όπως λ.χ. "ποιητικῃ αδείᾳ" ψέλνουμε<br />"...ο καθήμενος επί των Χερουβίμ εμφάνηθι..." ή πάλι "...ο περιπατών επί πτερύγων ανέμων" κ.α.ο...<br /><br />Το υποβαστάζεσθαι υπό των Αγγέλων είναι τιμητικό μάλλον, όπως ακριβώς οι υποδιάκονοι<br />σε αρχιερατική Λειτουργία υποβαστάζουν τιμητικώς τον Αρχιερέα, εισερχόμενο στο Ιερό Βήμα....<br /><br />Ευχ. <br /><br />Μ.γ.Γ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-12794466164876087702013-12-07T14:39:31.557+02:002013-12-07T14:39:31.557+02:00Για να ξεκινήσει η συζήτηση θα προσθέσω (προς το π...Για να ξεκινήσει η συζήτηση θα προσθέσω (προς το παρόν), μια απλή παράμετρο την ετυμολογική. Πως λοιπόν μπορεί να σταθεί αυτός που κρατάει τα πάντα, ο Παντοκράτορας δηλαδή, σε μία παράσταση ... υποβασταζόμενος !Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07475045516137014157noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-23887583521069742782013-12-07T13:59:19.841+02:002013-12-07T13:59:19.841+02:00Δεν γνωρίζω αν ελέγχεται η συγκεκριμένη απόδοση, π...Δεν γνωρίζω αν ελέγχεται η συγκεκριμένη απόδοση, που την συναντάμε και στην εικόνα της Αναλήψεως. Φαντάζομαι ότι υπονοείται η διακονία των Αγίων Αγγέλων. Εσείς τι γνωρίζετε; Φ.Μ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-74649289206081719822013-12-07T13:45:45.134+02:002013-12-07T13:45:45.134+02:00Καλημέρα.
Είναι αρκετά διαδεδομένο ο Παντοκράτορας...Καλημέρα.<br />Είναι αρκετά διαδεδομένο ο Παντοκράτορας να ζωγραφίζεται στον τρούλο και δορυφορικά να τον καρτούν οι άγγελοι. Η ερώτησή μου είναι κατά πόσο αυτή η παράσταση πληρεί τις προϋποθέσεις της Εικονογραφίας.<br />Ευχ.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07475045516137014157noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-35433367779762372912013-12-07T09:18:51.533+02:002013-12-07T09:18:51.533+02:00Καλημέρα,
είχε αναφερθεί από τον Δημοσθένη, ένα θ...Καλημέρα,<br />είχε αναφερθεί από τον Δημοσθένη, ένα θέμα με τους Αγγέλους που βαστούν Τον Παντοκράτορα. Τι πρόβλημα υπάρχει με αυτό;Φ.Μ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-40141682930045474822013-12-06T18:35:10.379+02:002013-12-06T18:35:10.379+02:00..."το στρατόπεδο του διαβόλου... Ήδη γίνεται...<br />..."το στρατόπεδο του διαβόλου... Ήδη γίνεται φανερό το χάσμα των δύο περιοχών, του Κόσμου και της Εκκλησίας..."<br />Αυτό εννοούσαμε, ακριβώς. Ο Κόσμος είναι όχι βέβαια οι συνάνθρωποί μας, η κοινωνία, οι βασιλείες κλπ., αλλά η πολυειδής αμαρτία, τα πάθη, που δυστυχώς βασιλεύουν, ..."το στρατόπεδο του διαβόλου"...<br /><br />Μ.γ.Γ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-22328360741285275962013-12-06T13:19:56.430+02:002013-12-06T13:19:56.430+02:00Ο αγώνας του χριστιανού δεν είναι η βελτίωση της π...Ο αγώνας του χριστιανού δεν είναι η βελτίωση της προσωπικότητας με καλλιέργεια και ανάπτυξη των καλών στοιχείων και αποφυγή των ελαττωμάτων. Ο αγώνας των χριστιανών, είναι, αντίθετα, η σκληρή και επώδυνη αποδόμηση της προσωπικότητας και η παράδοση κάθε φυσικής μας άμυνας στα χέρια του Χριστού.<br />Ο χριστιανός θα κληθεί να αποδείξει ότι αγαπά τον Χριστό, περισσότερο από τη ζωή του, ότι δηλαδή επιλέγει την Αλήθεια από το ψέμα, την Ζωή από τον Θάνατο. Για να δούμε πως γίνεται αυτό:<br /><br />Συνδεόμαστε με τον Χριστό με την ομολογία (στην είσοδο του Ναού) ότι εγκαταλείπουμε το στρατόπεδο του διαβόλου και επιθυμούμε να συνταχθούμε με τον Χριστό. ( Ήδη γίνεται φανερό το χάσμα των δύο περιοχών, του Κόσμου και της Εκκλησίας.)<br /><br />Μετά την τριπλή ομολογία καλούμαστε να περιφρονήσουμε στην πράξη τον άρχοντα του Κόσμου.<br /><br />Στην συνέχεια βαδίζουμε στο κέντρο του Ναού για το Μυστήριο του βαπτίσματος. Αυτό το βάδισμα, από την είσοδο του Ναού μέχρι το κέντρο του , είναι ο αγώνας μας μέχρι τον Γολγοθά που θα παραδώσουμε ΟΛΗ μας την ύπαρξη στον Χριστό. Για τον αγώνα αυτό η εκκλησία είναι ο βοηθός μας όπως δηλώνεται με το έλαιον που όλο το σώμα δέχεται. Η τριπλή κατάδυση είναι τύπος του Θανάτου του παλαιού ανθρώπου και ακολουθεί η Ανάσταση του νέου Πνευματικού ανθρώπου που ενδύεται ολόλευκο χιτώνα, σημάδι ότι δεν εξουσιάζεται πλέον από την αμαρτία.<br /><br />« Ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς νικώντας τον Θάνατο με τον Θάνατό Του»<br />Το βρέφος, λοιπόν, που οδηγείται στο Βάπτισμα, δέχεται την δωρεά του Χριστού και γίνεται Αγιος κατά χάρη, όσο παραμένει ενεργά συνδεδεμένος με την Εκκλησία. Και αυτή η σύνδεση έχει στόχο την ολοκλήρωση της πορείας στην ολοκληρωτική παράδοση της ζωής μας. Μπορούμε να πούμε ότι έργο του χριστιανού είναι να επιστρέψει το πνεύμα του ελεύθερο από την εξουσία του Κόσμου, στον Χριστό. <br /><br />Όπως στο μυστήριο του βαπτίσματος, βλέπουμε την πορεία στην ελευθερία του Χριστού, με εικόνες, έτσι και στην Εικόνα, η Εκκλησία μας χαρίζει την δυνατότητα να βλέπουμε σαν να έχουμε ήδη φτάσει στην πολυπόθητη ελευθερία. Να βλέπουμε το πνευματικό φως της Παρουσίας Του Θεού να τυλίγει τα πάντα, (χρυσό φόντο), να βλέπουμε το πνεύμα των αγίων (Φωτοστέφανο) κατά πάντα σύμφωνο με το Πνευματικό Φως, να βλέπουμε ότι κάθε εφήμερο στοιχείο ( γραμμικό σκίτσο ), αποκαλύπτει την αιτία του στον Τριαδικό Θεό (τρία φώτα), να βλέπουμε ότι Βασιλεία Του Θεού είναι ήδη εδώ στην δική μας κατάσταση ύπαρξης, στον κόσμο μας, στην ζωή μας που δηλώνεται με το κόκκινο φιλέτο που οριοθετεί το κάδρο.<br /><br />Για τα όλα τα παραπάνω, έχω ισχυριστεί και πιο παλιά ότι η Εικόνα δεν είναι μέσο προσευχής, αλλά μάλλον Δωρεά, πιστοποίηση της κλήσης μας να γίνουμε Άγιοι.<br />Εύχομαι , να αξιωθούμε να βλέπουμε τον Κόσμο σαν Εικόνα.<br />Φ.Μ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-59254415736119056912013-12-05T20:56:09.226+02:002013-12-05T20:56:09.226+02:00Πολύ συνοπτικά να πω σε τι συνίσταται η διαφορά. Ο...Πολύ συνοπτικά να πω σε τι συνίσταται η διαφορά. Οι Θρησκείες όλες ζητούν μια συμμόρφωση σε κάποιους κανόνες –νόμους ώστε να είναι ο βίος σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Έτσι ήταν και η Ιουδαϊκή θρησκεία προ της έλευσης του Χριστού. Ο νόμος πάντοτε είναι βαρύς και απαιτείται λιγότερη η περισσότερη βία για την τήρησή του. Όσο υπάρχει ο νόμος (που συγκρατεί την αφηνιασμένη φύση μας) τόσο παραμένει η ρίζα της αμαρτίας μέσα μας. Ο Χριστός μας ελευθερώνει από την κατάρα του νόμου, μας ονομάζει φίλους και μοιράζεται μαζί μας όλα όσα παρέλαβε από τον Πατέρα. Το αποτέλεσμα είναι να μην βρισκόμαστε κάτω από την σκιά του νόμου αλλά να ζούμε μέσα στην Χάρη που μας προσφέρθηκε δωρεάν.<br />Η υπέρβαση του νόμου είναι η ζωή των Αγίων που δεν θα πρέπει να τους θεωρούμε ως κάτι διαφορετικό από μας. Αρκεί να σκεφτούμε πως στην Θεία Λειτουργία συνυπάρχουμε συμπροσευχόμενοι με τους Αγίους , και εμείς Άγιοι εν δυνάμει, βλέπουμε με εικόνες αυτό που οι νικητές αδελφοί μας Άγιοι, κατόρθωσαν, δηλαδή, τον Παντοκράτορα Χριστό, την Παναγία μας, τους χορούς των αγγέλλων κλπ. <br />Στην Εκκλησία του Χριστού εισερχόμαστε με Φόβο Θεού και καθώς αυξάνει η Πίστη μας, ευχόμαστε να φτάσουμε στην ελευθερία από τον νόμο, στην Αγάπη. Αυτό μόνο ο αληθινός Θεός μπορεί να το προσφέρει και η Ορθοδοξία δεν είναι δυνατόν να μετρηθεί ανάμεσα στις άλλες θρησκείες που στοχεύουν στην ανθρώπινη προσπάθεια. Η Ορθοδοξία μας φανερώνει ότι η ελευθερία είναι Χάρισμα που εμείς δεν είμαστε σε θέση να το κατακτήσουμε με τις δυνάμεις μας. Μας προσφέρεται από την άμετρη φιλανθρωπία του θεού, δωρεάν.<br />Η αποδοχή της δωρεάς μοιάζει κατόρθωμα , αφού εγκλωβισμένοι στην καθημερινότητα προσπαθούμε να αναβάλουμε την πρόσκληση στους Γάμους, και με την εσφαλμένη εντύπωση ότι μπορεί να συμφιλιώσουμε το προσωρινό με το αιώνιο, υποβαθμίζουμε την σχέση μας με την Εκκλησία του Χριστού σε μια σχέση «Χριστιανικής Θρησκείας» στοχεύοντας έτσι, σε μια απατηλή συνεχή «βελτίωση» του εαυτού μας, αρνούμενοι με τον τρόπο αυτό το δώρο της ελευθερίας. <br />Φ.Μ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-49878543688048240542013-12-05T20:40:06.474+02:002013-12-05T20:40:06.474+02:00Απλά σήμερα η θρησκεία από σχέση έχει γίνει ιδεολο...Απλά σήμερα η θρησκεία από σχέση έχει γίνει ιδεολογίαΑΠnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-72630453620421388282013-12-05T20:34:49.836+02:002013-12-05T20:34:49.836+02:00Πως εκλαμβάνεται ο όρος "θρησκεία"; Δεν ...Πως εκλαμβάνεται ο όρος "θρησκεία"; Δεν είναι η σχέση του πλησιάσματος του ανθρώπου προς τον Θεό; Θρώσκω = Ανεβαίνω. Η θρησκεία έγινε λοιμώδης ασθένεια, ουσιαστικά νόσησε από τον ίδιο τον άνθρωπο. Σαν έννοια όμως δεν μπορεί να απορριφθεί άσχετα από τις πολλές ερμηνείες που της δίνονται. «Ει τις δοκεί θρήσκος είναι εν υμίν μη χαλιναγωγών γλώσσαν αυτού, αλλ' απατών καρδίαν αυτού, τούτου μάταιος η θρησκεία. Θρησκεία καθαρά και αμίαντος παρά τω Θεω και πατρί αύτη εστίν, επισκέπτεσθαι ορφανούς και χήρας εν τη θλίψει αυτών, άσπιλον εαυτόν τηρείν από του κόσμου» (Ιάκωβος 1/α: 26, 27)ΑΠnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-86756320288184366162013-12-05T19:03:12.176+02:002013-12-05T19:03:12.176+02:00Πράγματι, μας παρασύρετε να "κολυμπήσουμε&quo...<br />Πράγματι, μας παρασύρετε να "κολυμπήσουμε" προς την ακτή...<br />Πρέπει να Σας ευχαριστήσουμε, καθώς και τον αγαπητό Δημοσθένη, διότι με την επιμονή Σας<br />και την υπομονή Σας μας πείθετε να χρησιμοποιήσουμε αλλιώς (σωστά) τα "σωσίβια" μας.<br />Δεν πιστεύουμε ότι μπορούμε κάτι να προσφέρουμε προσωπικό, διότι η φτώχεια μου Σας είναι γνωστή.<br />Ωστόσο κάπου είχαμε διαβάσει κάτι πολύ ωραίο, που ίσως προβληματίσει και δώσει ακόμη μία ώθηση<br />στον αγώνα για την κατανόηση αυτού του πολύ λεπτού, άγνωστου στους πολλούς Χριστιανούς, αλλά όπως πολύ σωστά υποστηρίζετε, σημαντικώτατου ζητήματος.<br />Έλεγε λοιπόν ο Πατέρας εκείνος (ίσως ο +π. Ιω. Ρωμανίδης ή ο π. Γεώργιος Μεταλληνός), ότι η Ορθοδοξία αποτελεί την θεραπεία(!!!) της λοιμώδους ασθένειας, που λέγεται θρησκεία!<br />Όποιος ψάξει θα βρει εύκολα στο διαδίκτυο σχετικές εργασίες και μελέτες...<br /><br />Ευχ.<br /><br />Μ.γ.Γ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8352082783996648855.post-70133083810149867092013-12-05T18:36:36.322+02:002013-12-05T18:36:36.322+02:00Απ’ ότι φαίνεται το βόλεϊ αναβάλλεται……………..
Αγαπη...Απ’ ότι φαίνεται το βόλεϊ αναβάλλεται……………..<br />Αγαπητή Αθηνά, χαίρομαι με την αντίδρασή σας στο σχόλιό μου. Είναι σκληρός ό λόγος για το μεγάλο χάσμα μεταξύ Θεού και Κόσμου. Είναι , ταυτόχρονα και θαυμαστός και λυτρωτικός, αν καταλάβουμε την Δωρεά του Θεού σε μας. <br />Θα ξαναπώ ότι αυτό είναι το Θεμέλιο της Πίστης μας. Δεν υπήρχε γέφυρα προς τον Ουρανό, πριν τον ερχομό του Χριστού. ΑΟ Χριστός είναι η ΟΔΟΣ. Οι δίκαιοι και ο λαός του Θεού στέναζαν και ζούσαν με την προσμονή Του Λυτρωτή.<br />Κανείς δεν μπορεί να ανέλθει στου πνευματικούς Ουρανούς χωρίς να συνδεθεί μυστικά με το Σώμα του χριστού, την Εκκλησία. Ο Χριστιανισμός δεν είναι μια θρησκεία μεταξύ άλλων, δεν είναι Θρησκεία, αν και πολλοί το ζουν με τον τρόπο αυτό. Ένα σημείο που θα πρέπει να το καταλάβουμε οπωσδήποτε.<br />Αισθάνομαι άβολα, αισθάνομαι ότι ξεπερνάμε τα όρια του blog, όταν η συζήτησή μας είναι καθαρά Θεολογική, και ελέγχομαι στο να συνεχίσω χωρίς την άδεια σας και του Μ.γ.Γ. ο οποίος μπορεί καλύτερα να μας εξηγήσει τα ζητήματα αυτά. Εγώ, σε σας, αγαπητή Αθηνά θα πω να μην προσπεράσετε αυτό το ζήτημα χωρίς να εξαντλήσετε σε κατανόηση όλη του την διάσταση. Σας αφορά προσωπικά όπως και τον καθένα μας ξεχωριστά.<br />Φ.Μ.noreply@blogger.com